недеља, 25. фебруар 2018.

Diši duboko

Diši duboko,
Razmisljam nesto, dal je zdravo ziviti u Nišu ili ne?! Nema neka industrija, nema puno automobila, ima jos dosta prirode, nema gmo, to su sve stavke koju sam ja racunala da je zdravo ziveti ovde. E sad zasto se ja toliko gušim onda kad se šetam pogotovo uvece. Kad sam dosla u Srbiju videla sam loženje kao nešto romanticno. Na zapad samo bogataši ložu. Kupis seckano drvo u dzak i platis skoro kao ceo mesec da se grejes na gas. Kupili smo pecku, ali problem pocelo kad sam shvatila da je kuca ledena ako se gasi vatra, da nije UOPSTE romanticno kad sedis na ledenu wc solju jer se kupatilo ne loži. I da je to posebna nauka da zalozis. Kupili i Eldi i TA i radijatori. Nikada do tada nisam uopste razmisljala o grejenje. U Holandiju po difoltu palis grejenje. Jednom u godinu dana ti procitaju stanje. Unapred platis mesecno pausalno i na kraju godine ako si vise potrosila nego platila onda doplatis i ako ne onda ti vracaju. Svake godine smo isli na godisni odmor od te pare ustedjeno na grejanje. U gradu gde sam zivela smo se grejali preko jedne fabrike koja zagoreva djubre. Stavljano su velike filteri a energiju iz to sagorevanje su koristili da svaka kuca dobije grejenje koju smo platili. Bukvalno platis za svoju djubre. To bi bilo za Niš mnogo dobra solucija. Djubre ode i grejemo se. Skinem ja aplikaciju na mobilni da pogledam kakav je vazduh u Nišu i šokiram se kad vidim brojke. Gore smo nego kinezi a one barem nose tamo maske. Zabranim decu da izlaze i zatvorim sve prozore. Sta cu sada. Taman sam resila da smrsam uz brzi hod i sada opet nemogu. Kao da nadjem svaki put izgovor... kako cu sada da uzivam u ovu prirodu i da pustim decu na vazduh. Onda se razmiljam.. cekaj ranije kad nije bilo elektricno grejanje ljudi su dugo ziveli. Kad ti je vreme onda odes.. sve je zapisano. Izadji napolje i diši duboko (osim izmedju 17-20h). Kad ložis obrati paznju STA lozis i valjda ce bude vreme da svaki Srbin pusti grejanje bez razmisljanje. Da dodje neki investitor i vidi pare u djubre. Do tada znaci diši i uzivaj bez aplikacije.