четвртак, 19. јануар 2017.

Hvala bogu

 Sve mi je nesto nejasno. Pocelo jos ranije kad sam dosla i svi imaju najbolji telefoni. Nose markiranu gardarobu, puse skupe cigare. Kafici po ceo dan puni. Kao da sam dosla kao Alissa u zemlju cudu i davali mi da pojedem otrovni keksic. Ide se kod frizer i manikir jednom mesecno. Ide se na depilaciju. Kad treba da se kreci zove se moler. Kad se studira nemoze da se radi. Roditelji placaju svadbe, presele se u supe da bih oslobodili deci kucu ili stan. Dignu krediti da bih kupili deci auto. Sad da vam kazem kako je to drugacije od naprimer Holandiju. U moju detinjstvo kad bih se kupilo gardarobu mogla sam da odaberem ne markirane stvari. Ako bih zelela nesto markirano morala sam da dodam svoje pare koju sam zaradjivala pored skole. Po ceo dan cistim boraniju u piljaru za mnogo male pare da bih kupila te levis 501 posle nekoliko meseci rad. Imam radnji staz od mojih 15 godine kao i sve moje prijatelji. Nemam vreme da odem na pice. Skolu, posao, kucne obaveze. 15 puta smo se selili po Holandiju, leto, zima nema veze. Moler nikada nisam videla u nasu kucu. Svi mi oblacimo staru gardarobu i danima sredjujemo novu kucu koju smo uzeli pod kiriju. Krecim, lepim tapete, cak i stavljala nove plocice u kupatilo. Dodju mi prijatelji iz skole i svi zajedno pomazu. Drugarice svi duge kose bez frizure, jednom u godinu vidimo frizer. Brijac u ruke i sredjuj se. Znalo se i kasnije kad sam radila. Placam svoj deo troskove. Sta je to, zasto je doslo do ovakav stav pitam se ja. Nije ovo kritika jer smatram da je to ovde normalno.  Meni sada sve ovo ide u prilog. Titraju me, titraju me svekar i svekrva. Voze me svuda, kad pada sneg moj svekar iztrci da mi kupi hleb. Da se ne bi mucila. Cak kad sam bila trudna svako jutro sam nasla na svoje vrata vruc burek. Svaki dan me pitaju da li treba nesto.   Imam i tu male svadje. Zato sto imam 2 sina. Subotu ujutru ja cistim kucu i moj stari sin jos tada 6 godine ima zadatak da cisti stepeniste. Kofu u ruke. Dodje moj svekar i kaze: " To nije normalno." Jos dete pa i decko to da radi. Nije stvar u ljubav. Nemam osecaj da moje roditelji me manje volile nego sto ovde ljudi vole svoju decu. Ovde bi deca mogli da bereju voce i povrce celo leto. Nema ko da bere. Mozda je to sto vam bog sve dao. Lepu zemlju sa dobrom klimu. Kruske padaju na sve strane bez da ih neko titra. Sljive tona. Priroda netaknuta, planine, izvorsku vodu. Dobili ste ovu zemlju za djabe od boga. Bez puno rada. Holandija morala da izbace cak deo more da bi dobili zemlju gde da grade. Morali da prave brane da se ne bi unistila zemlja. Morali da kope, sade, vestacko odrzavali sve. Vestacke sume, parkove. Cak i vestacko brdo da ne bi bilo sve bas toliko ravno. Sigurna sam da vecina ljudi to ne vidi bas tako. Srbija je prirodno lepa. Bog stvorio Srbiju a Holandjani stvorili Holandiju..Hvala bogu.

67 коментара:

  1. Pa lepo si to sve rekla! Ovde se bune kada dete od 15 godina trazi posao da radi, kritikuju drzavu zbog toga. A sto ti kazes propada nam ono sto nam je bog dao zato sto nema ko da radi.

    ОдговориИзбриши
  2. Lep tekst zaista. No mislim da razlika u radnim navikama potiče ne samo od mentaliteta i prirodnih bogatstava, već i ekonomskog uređenja. Dok se zapadna Evropa razvijala u surovom kapitalizmu, Srbija je dugo imala socijalizam, te je narod usvojio određene navike kojih se teško odriče čak i onda kada su ga odvukli u beskrupulozni neoliberalizam. Zato i umiru siroti ovih dana od gladi i zime.

    ОдговориИзбриши
  3. Svaka cast, potrudicu se ovih dana i ostalo da procitam. Svaka je na mestu

    ОдговориИзбриши
  4. Fantasticno! Svaka cast! Zivim u Holandiji 25 godina i potpisujem svaku rec! Samo nastavi tako!

    ОдговориИзбриши
  5. Jesi li musko ili zensko? Razumem da si verovatno davno u Holandiji ali nauci se bar malo gramatike.. jesi li hollandjanka ili srpkinja koja se udala tamo..?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kad pominjete gramatiku red bi bio da istu znate. Piše se Srpkinja i Holandjanka. Piše se "da li si muško ili žensko". Tri tačke stavljate gde god stignete, a pojma nemate da u srpskom jeziku postoji 30 slova, a ne 25.

      Избриши
  6. ako vec pisete blog, makar se potrudite da minimum pismenosti zadovoljite. Ovo su pijacni padezi...

    ОдговориИзбриши
  7. A ja sam bas ponosna sto sam naucila Srpski. Bitno je poenta. Pozdrav i hvala na citanje

    ОдговориИзбриши
  8. Ovo je dete sigurno iz mesovitog braka neomj da vas to cudi pa i ja posle 35 godina provedenih u Holandiji cubim gramatiku jer malo citam Srpsku literaturu ali ovo je ziva istina naseg drustva ako sam se ja mucio nemora ono ali to je kod nas jedna Velika greska ta deca odu strnputicom zato treb da nauce vrednost i muku novca da bih znali da cene ono sto imaju

    ОдговориИзбриши
  9. Svaka čast za tekst a i jezik si odlično savladala. Ne verujem da bi nama bilo tako lako da naučimo holandski.

    ОдговориИзбриши
  10. I šta sad?
    Još jedan u nizu onih, koji imaju prava da nas mažu g... takvi smo, kakvi jesmo, Srbija je naša zemlja, kome se ne sviđa ne mora ni na karti da je gleda.
    I, da od tolike ispravnosti u Amsterdamu je lakše kupiti drogu nego čokoladu. Prekrasan produkt tako zdravog vaspitanja

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vi tekst niste razumeli. Ona ne kudi nikoga već daje svoje viđenje realnog stanja. Srbima je najbitnije da tresnu telefon na sto da se vidi kako ga imaju, a da ode neko u Arilje da bere maline ne pada im na pamet jer mora da se radi. Što se tiče droge u Amsterdamu ista je dozvoljena i u Češkoj gde ja živim, a od prošle godine se može kupiti i u Teksasu.

      Избриши
  11. Dobro napisano,malo gramaticki gresaka ali bitno je da smo razumjeli sta je pisac htjeo reci.Istina sve sto je napisano i trebalo bi da vazi za sve sto dolaze sa Balkana jer mi imamo svi iste navike i ponasanje.

    ОдговориИзбриши
  12. Odlican opis, a gramatika nije bitna. Bitno je sta je pisac hteo da kaze!
    U Hagu postoji toliko srpske dece i ambasada uopste nema interese da organizuje skolu srpskog jezika bez obzira na molbe roditelja.Prema tome skidam sesir i duboki naklon na samonauceni jezik.
    Svi ostali koji zameraju Vasem jeziku nek pokrenu peticiju kod srpskog ambasadora ili srpske vlade za finansiranje skolstva srpske dece u dijaspori.
    Ubedjena sam da ce onda biti i mnogo vise ljudi koji zele da se vrate u Srbiju i koji pisu besprekorne gramaticke clanke.

    ОдговориИзбриши
  13. Poenta teksta je jasna i glasna...izuzev gramatičkih grešaka,sve je tačno.
    U Roterdamu postoji škola srpskog jezika za našu decu. Pa ko je zainteresovan eto mu prilike !
    Hag i Roterdam nisu tako daleko , uz dobru volju roditelja deca imaju priliku da neguju svoj maternji jezik.

    ОдговориИзбриши
  14. Poenta teksta je jasna i glasna...izuzev gramatičkih grešaka,sve je tačno.
    U Roterdamu postoji škola srpskog jezika za našu decu. Pa ko je zainteresovan eto mu prilike !
    Hag i Roterdam nisu tako daleko , uz dobru volju roditelja deca imaju priliku da neguju svoj maternji jezik.

    ОдговориИзбриши
  15. dobar tekst.... sramno je kritikovati stranca za gramatiku. bitno je da vam se na kraju ipak srbija jako dopada! pozdrav, mnogo srece u zivotu!!

    ОдговориИзбриши
  16. Koliko sam ja shvatio osoba je holandjanka koja je dosla i zivi u Nisu u Srbiji. Za jednu strankinju odlicno prica nas jezik. I sam imam zenu strankinju koja vec 6 godina zivi u nasim krajevima i znam koliko je nas jezik tezak za strance. Sve pohvale autoru i na duhovitom clanku i zapazanjima i pozitivnoj kritici mentaliteta. A volio bi znati one koji kritikuju kako pricaju neki strani jezik.

    ОдговориИзбриши
  17. Ja se ovim putem izvinjavam na mom prethodnom postu. Nisam znao o kome se radi, da li je gospodja srpkinja ili holandjanka. Malo gramatickih gresaka dovodi do toga da se promeni kontekst price. Procitao sam i predhodne tekstove i ukapirao. Nije bas sve kako je opisala ali dosta toga tacno. Primer za decu koja ne rade nista. Mnogi neimucniji roditelji svoju decu od malih nogu uce da rade i da zaradjuju. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  18. Dobar tekst Natascha - smem da pitam dal' si Holandjanka ili Srpkinja?

    ОдговориИзбриши
  19. Svi koji kritikuju Nataschu za gramatiku ili pravopis, nisu bili u stanju da posteno procitaju tekst. I ja sam prvi put otvorila ovaj blog, ali jasno mi je da se radi o Holandjanki koja je udata za Srbina i zivi u Srbiji sigurno manje od 10 godina. Skidam kapu za nivo srpskog jezika, prosto je neverovatno kako ga je dobro savladala. Kad bi oni koji pricaju o pijacnim padezima, posle par godina pricali pijacni holandski (koji je mnogo laksi nego srpski), bili bi jako ponosni na svoje znanje.
    Za onog/onu gore koji/koja tvrdi da je u Amsterdamu lakse kupiti drogu nego cokoladu pitanje: gde ste i kad ste posetili Amsterdam? Tolike godine zivota u Amsterdamu, a ovo sam propustila.
    Natascha je izuzetno pozitivna o Srbiji, a dezurni isfrustrirani kriticari samo potvrdjuju kakav je njihov mentalitet (namerno ne generalizujem i ne govorim o srpskom mentalitetu) - povrsno se cita, samo se kritikuje i nista se ne radi. Ujedno je Natascha napisala surovu istinu - za svaki pedalj zemlje se u njenoj domovini narod zestoko namucio. To je poenta price, za one koji je ne vide.

    ОдговориИзбриши
  20. A da se ti vratiš lepo u Holandiju i da pustiš nas siritinju da sanjamo svoje snove makar i uz kredite,samo se ti opusti i uživaj sa lalama koje izvozite u celom svetu zahvaljujuci deci od 15 god koja su ih uzgalaja.Ma daaaj gluposti obične,teška glupost napisana .Kažu da u Holandiji 5 dana ne jedete ništa da bi 6-ti napravili dobar ručak,teško proseravanje

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kažu i da bog postoji pa Srbi veruju u to. Kunu se u boga iako ga nikada videli nisu, a i neće. Što se tiče Holandije ne bi bilo loše da odeš na izlet. Vidiš kako je pa posle pričaš iz prvog lica, a ne iz trećeg.

      Избриши
  21. Holandija najmanje ima sta da zahvali holandjanima, da kroz istoriju, kao i vecina zemalja Zapada u kojem gospodari truli kapitalizam, nije imala kolonije i pokupila i osiromasila sve sto je valjalo u kolonijama, a uz to pokupila i jeftinu radnu snagu, malo toga bi danas Holandija mogla da pokaze, tj. bila bi prosecna zemlja Evrope. U tome i jeste jedina razlika Zapada i Istoka, Zapad je nikao na tudjim ledjima, Istok je morao sam da se snalazi, dok je jos bio pod celicnom kupolom. Daleko od toga da su ljudi na istoku manje sposobni i vredni, cak naprotiv. A ne znam da li nekome racionalnih shvatanja stil i nacin zivota u Holandiji moze biti normalan, da li je normalno pola zivota provesti na poslu, a drugu polovinu u fileu i vecitim guzvama za sve sto ti je potrebno. Pri tome, od tesko zaradjenog novca, pola vratis kroz sve moguce i nemoguce "belastinge", a pri tome sem vazduha nema nista besplatno. I to, vazduha koji se dise, jer onaj na benzinskim pumpama se vec odavno placa. Da bi na kraju radnog veka, ako uspe da se pozivi i ako zdravlje sluzi, jer se za bilo kakve ozbiljnije medicinske intervencije treba ici u Belgiju ili Nemacku, iako se redovno fina suma mesecno mora odvajati za zdravstvenu zastitu na koju je bolje i ne racunati, nekim cudom i doceka penzija, i to taman tolika da se moze otici u neku siromasnu zemlju jer od penzije se ne moze mnogo toga uciniti u Holandiji. A da li spominjati da je porodjaj u bolnici u danasnje vreme luxuz, a na siromasnom Istoku su jos pre 50 godina prestali sa porodjajima po sobama i stalama ? I zasto je jedina zemlja u Evropi u kojoj je skoro svaka vrsta poroka legalizovana ili precutno legalizovana, valjda bi bez toga bio predugacak red kod psihijatara, ovako daj im hleba i igara i samo neka redovno placaju porez ... ostalo je manje bitno. I da, za malo da zaboravim nadaleko poznat "lazni osmeh". Doista, hvala Bogu sto Holandija ima Holandjane jer ne bi valjalo da se holandske vrednosti sire van Holandije.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Za tebe su narkotici porok, a za južnu Ameriku nisu. Isto važi i za Aziju, Afriku. Nemaju svi iste poglede na svet i iste zakone. Što se tiče osvajanja treba pogledati svoju istoriju pa onda dati sud o drugima. Dokle se prostiralo Dušanovo carstvo? Do atinskog vojvodstva. Kako je car Dušan uspeo da stvori toliko carstvo? Osvajanjima, ubijanjima, ratovima. Za Srbe je to svetla istorija, a za potlačene narode sigurno nije. Ti se sa tim nećeš složiti, ali narodi koji su pobijeni da bi Srbija izašla na more se ne slažu da je to svetla istorija. Da nastavimo u duhu ratovanja. Protiv koga je Srbija ratovala u prvom i drugom Balkanskom ratu? I Srbija je ubijala i Holandija je ubijala. Treba to pročitati pa onda pričati o tuđim osvajanjima.

      Избриши
  22. Hoi, ten eerste petje af voor de moeite die je hebt gedaan om de tekst te schrijven. Ik zou zeggen ga zo door. Ne može nam niko ništa, jači smo od sudbine... 😊

    ОдговориИзбриши
  23. Tacno sta kaze ovaj gospodin ili gospodja prezadnja reakcija!! Dodajem!! Prelepa holandija ?? se izgradila na tudjim ledjima. Izgradila je prva generacija stranaca kao naprimer moji roditelji!! Zato sto oni sami nisu hteli da rade prljav poso! I dan danas nemaju pojma i kvalitet, sam radim i dozivljavam njihov nekvalitet!! Mi smo tate mate za njih mnogo bolje i sa diciplinom radio sve!! Nego glupi mi umesto svoje da gradimo, mi gradimo dalje tudje a svoje dalje rusimo, to sto su isto ovi holandjani srusili 1999 zajedno sa Nato. A pocelo je sve 1990e!! Tacno je, i zalosno je da propada nasa prelepa Srbija i da ljudi nemaju i pojedini imaju. Ljudi imaju zelju da pokrenu i da imaju lepsi i bolji zivot , i da postignu nesto, ali kako?? Kako da krene nasa zemlja i nase komsije balkanci okolinu nas. Kad je nas zapad raspodelio i rasturio, ovaj zapad je kriv za to a i mi smo sami krivi zato sto smo dozvolili to! Sad nas podcenjuju i davaju nam neke uslove da bi se kobajagi pridruzili njima, a mi dalje tonemo dublje i dublje. Kako mozemo da izadjemo iz ovu tuznu spiral? Skroz smo na dno, kako? To se pitam svaki put kad odem dole u svoj rodni kraj, kad vidim da sve propada dalje, a tako smo bogati jer bog nam dao! Ali zapamtite da je ovaj zivot ovde u holandiju jedna masinerija, nedaj boze da se pokvare neki delovi. Kod nas je vreme stalo, sve je stalo i nepokrece se napred. Zasto? Zato sto ovaj zapad nedozvoljava to, to njima ne odgovara nikako, million uslovi da bi se pridruzili njima!! Zao mi je da ova nasa zadnja i najmladja generacija nezna, da je kod nas bilo mnogo bolje pre devedesete godine pre rata, oni sad samo vidu jednu Srbiju koja je propala. Neznaju kako je bilo nekada, pa sad usporedjuju jednu i drugu zemlju, nije rejalno i fer jer neznaju kako je bilo nekada, sam imam dvoje dece i cujem i vidim kako razmisljaju o Srbiji iako su se ovde rodili, vide kako nas narod ipak uz ovo sve sto je propalo, ipak do negde znaju da uzivaju i da se bore za obstanak. Ovde sam od moju drugu godinu zivota i iso sam svake godine na godisnji dole u rodni kraj, i vidjao sam slogu i lepotu u svemu! A toga sada nimalo vise nepostoji!! Samo mogu da kazem ovim mladjima, zadnja generaciji, ne usporedjute vise jer rat devedesetih je kriv za sve ovo, rat je sve unistio dole!!!
    Ps.
    A za ovi nasi koji citaju veliki Sorry !! za moju gramatiku, ovde sam odraso pa mi neide to kako treba, nadam se da ste shvatili poentu u pricu!!

    ОдговориИзбриши
  24. Svaka cast za znanje srpskog jezika! Blog je odlican, zapazanja su korektna I zabavno je za citanje! Bravo Natascha! :)

    ОдговориИзбриши
  25. Lako je ovde sada, i lako je pricati i hvaliti sve ovde u holandiju i kritikovati nasu Srbiju. Koliko smo mi jadni i bedni i kako bi sve trebalo da bude. Samo mnogo vas citaoci nesvatate mnogo mnogo toga. I lupate u praznu kantu! Naravno kompliment za Natasu za blog to stoji i istina je! Treba promena u Srbiju, sve je stalo tamo i propada dalje. Ali budite realni i fer nemoze se usporediti sadasnji zivot ovde i sadasnji zivot u Srbiju. Jer mislim da Natasa nezna kako je nekada bilo u staru Jugolaviju!
    Malo pre sam pisao gore, 45 godina zivim ovde u holandiju imao 2 kad sam doso. Pa znam sigurno kako je ovde u Holandiju i kako je kod nas u Srbiju. Ali sigurno znam, da neznam kako bi vratio nekadasnji dobar i bolji zivot svom narodu dole!! Pozdrav za sve vas!!

    ОдговориИзбриши
  26. Markirana garderoba od Kineza, kopije skupih telefona, sedenje po kaficima jer se posla nema, pije se jedna kafa satima i jos sat preko se gricka kasicica... Ali njeno ce dete na kraju zavrsiti negde po belom svetu, ovde ostati nece. Student sam i radila sam 3 godine za vreme trajanja studija... Koliko sam samo ispita pala jer nisam mogla da izadjem s posla, koliko me je samo poslodavaca odbilo samo zato sto sam student jer njima to ne odgovara, trazicu slobodan dan, izacicu ranije s posla, a kako to da posle primim platu a nisam 8 sati (minimim) dnevno radila bez prestanka. Onako po naski: NE SERI! Kako rade studenti u Kanadi? Provereno znam. Par sati dnevno, dupolo manje od nas nedeljno da im ne bi uticalo na skolovanje... PLacene prakse, manje uce a zaradjuju vise... I ja bih radila prekovremeno ako ce ovde da mi se plati ili makar da mi se pise pa kad zatreba da mi se izadje u susret, ali ne biva... Samo korist poslodavcu, mi radnici nemamo pravo glasa...

    ОдговориИзбриши
  27. Nataša, kraljice! Sve si objasnila.
    I svaka ti čast na tvom srpskom. Kudikamo je bolji od prosečnog srpskog poznavanja holandskog koje, da se ne lažemo, ne ide dalje od nabrajanja prezimena vaših fudbalera.
    Kapa dole!

    ОдговориИзбриши
  28. Поштована госпођо Наташа ,,Natascha Futselaar-Stevanovic,, интересантно је све то шта пишете.Малопре сам видео објаву на фацебоок-у,заинтересовао сам се и све прочитао.Желим да дам само један мали одговор или малу реплику.
    Странкиња сте у страној земљи,имате пуно тога за научити и верујем да не знате историју Срба и Србије.Коју на жалост заборављају и не знају ни само Срби и Српкиње.
    Бог је створио ову лепу планету а народи је уређују по свом нахођењу.Срби нису добили нипошто ,,џабе,, ову прелепу земљу.О платили су је Срби кроз векове,крваво су је платили.
    Моја пријатељска препорука Вама је да после наученог језика и свега осталог само мало прочитате историју и о томе колико је Српски народ патио и страдао кроз године и векове.Колике су Српске жртве за ову нашу прелепу земљу.Колике су реке крви протекле за њену слободу.А опет Срби радо прихватају свакога који пожели овде да живи.И пружају му и више него ли они сами себи то све пружају,деле са њима све.Све оно за шта су наши преци платили својим главама,својим животима.
    Нека је вечна слава и хвала свим Србима који кроз векове пострадаше за нашу слободу за ову нашу предивну Србију.
    Поздрав и свако добро од мене за Вас и Вашу породицу поштована госпођо Наташа ,,Natascha Futselaar-Stevanovic,,.

    ОдговориИзбриши
  29. Piše se "srpski", a ne "Srpski". Prisvojni pridevi koji se završavaju na -ski, -čki, -ški se pišu malim slovom. Elem, srpski narod jeste patio i krvario, ali je i osvajao i na tim osvajanjima ubijao i tlačio druge narode. Piše i to u istoriji. Kako je car Dušan stigao do atinskog vojvodstva? Prošetao se ili poubijao neke narode.

    ОдговориИзбриши
  30. Natasa dobrodosla ti nama i ne obracaj paznju na zajedljive i ljubomorne ljude..Nije lako biti stranac u tudjoj zemlji ali zato koliko vidim iz tvog bloga imas dobru familiju koja ti zivot u Srbiji cini laksim..
    Svako dobro!

    ОдговориИзбриши
  31. Super i istinito. Za gramatiku ne brini, vidiš iz postova da mnogo Srba ne zna gramatiku i pravopis svog jezika :). Samo piši. Srećno

    ОдговориИзбриши
  32. Odlicno govoris srpski mnogo bolje nego neki koji pokusavaju nesto da napisu. Svaka cast odlican blog, samo nastavi.

    ОдговориИзбриши
  33. Nismo zemlju dobili za dzabe, nego su nasi preci dali zivote da bi mi sad uzivali u blagodetima ove lepe zemlje! DOBRO TO UPAMTITE SRBI!

    ОдговориИзбриши
  34. Sve je tacno,osim dela da smo od Boga dobili zemlju dzabe! Bog nam zemlju jeste dao dzabe,kao i drugima,ali je Srbi vekovima placaju svojom krvlju.Vekovima su se muslimanske sablje tupile o nase kosti,da bi se katolicna Evropa gradila-mi smo bili zivi zid,a dobili smo noz u ledja! Uzivaj kod nas-lepse zemlje nema,ali znaj: gde god nogom stanes-stala si na krv prolivenu da se ova zemlja odbrani i od tirana oslobodi.ziva bila!!

    ОдговориИзбриши
  35. Dobro dosla ovde Natasa. Bog vam dao mira sloge i puno dece. Odlicno kapiras ovdasnju situaciju i samo nastavi da ucis ali o staroj Srbiji pusti ovu postmodernu Srbiju u koju je usao djavo, pa ne zna da izadje. Nasa je sramota sto treba da dodje neko sa strane da nam kaze sta valja a sta ne. Ziveli.

    ОдговориИзбриши
  36. Super si Natascha, slobodno piši i tim "južnosrpskim" dijalektom i pusti ove što kritikuju gramatiku (grammar nazzi) oni uglavnom ne znaju ni srpski a ne neki strani jezik.
    Uvek će se naći hejteri nemoj da te pokolebaju - piši.

    ОдговориИзбриши
  37. Vi koji ste se primili na ovo da smo dobili zemlju džabe, ona je mislila bar sam ja tako protumačio da ne radimo dovoljno, da mnogo toga propada zato što nema ko da radi (zato je pominjala kruške, šljive a nema ko da bere).

    ОдговориИзбриши
  38. ~> http://pricezadecu.blogspot.rs/2010/01/price-za-decu-alisa-u-zemlji-cuda.html <~ И поред,огромног напора,да се донекле,схвати поента(суштина)самог текста,писаног "с'брда-с'дола" или "иди ми-дођи ми",кроз форму оправдане критике наше охолости и хронично-интроспективног-самопосматрачког себељубља и самољубља,саможивости и сажаљења у гунђању и осуди Творца свих наших ДОБАРа,злопотребом плодова Духа за псовке-гунђања,презрења,преко свих недостатака(мана),болно је неповерења у врлине људскости,трпљење и послушање..."Истрчи(не изтрчи)" се човек да,к'о будала,каже све што зна,уместо да зналачки,говорећи мало-сасвим довољно,рекао - оно што је потребно...У сваком случају,хвала на искрености и поштовању,према матичној земљи брачног друга,унутар Свете(породице) Тајне Брака!Нажалост у чињеници,да с.НАТО(Наташа) г.Стевановић,као Полу-Српкиња(Србијка)не пишете "Српском ћирилицом",огледа се одређено непоштовање,како нашег Устава,који није "мртво слово на папиру",тако и УНЕСКО-правила,по коме нема двојезичја или вишејезичја,код словесних бића.Зашто бисмо ми Срби(Серви Цара Душана),били изузетак,када имамо Вук-Аделунгов принцип:"Пиши,као што говориш:слово(знак)=глас(фонема);и читај како је написано(!?)" Свако ДОБРО,Вама и поро-дичном наследству од Господа Милосрђа-Човекољубља! Спаси+Бог,Истина!

    ОдговориИзбриши
  39. Sve pohvale za tekst!Moramo se naučiti da i drugi ljudi imaju pravo da nas vide svojim očima,a ne samo da nas hvale.Tačno je da je Holandija uređena zemlja,ali i ovaj nas haos ima neku svoju draž,sto i Nataša priznaje.Meni bi bilo zanimljivo da nam opiše neke specificnosti svoje zemlje kako bismo je bolje upoznali.Provela sam tamo nekoliko sedmica i uočila mnogo razlika u odnosu na nas.

    ОдговориИзбриши
  40. Sve pohvale za tekst!Moramo se naučiti da i drugi ljudi imaju pravo da nas vide svojim očima,a ne samo da nas hvale.Tačno je da je Holandija uređena zemlja,ali i ovaj nas haos ima neku svoju draž,sto i Nataša priznaje.Meni bi bilo zanimljivo da nam opiše neke specificnosti svoje zemlje kako bismo je bolje upoznali.Provela sam tamo nekoliko sedmica i uočila mnogo razlika u odnosu na nas.

    ОдговориИзбриши
  41. Draga Natasa , kad bih ja pisala kao strankinja na holandskom bilo sta a da pri tom napravim toliko gresaka bila bih i te kako ismejana od holandskog drustva. Holanđani jesu stvorili Holandiju ,ali mi Srbi smo stvorili slobodu koju holandjani nikad neće razumeti. Zato uživaj u toj roditeljskoj ljubavi koju primas od svekra i svekrve i koja koja ti je strana sada. Ništa lepše u životu nego kad ti neko titra , i kad kažeš ono što misliš na jeziku kojem poznaješ. Ništa lepše od slobode koje u Srbiji na pretek imaš ,a Holandjani još nisu otkrili čarobnu formulu kako da je genetski usade u duh Holandije. Dobro došla .

    ОдговориИзбриши
  42. U Holandiju zive mnogo stranci i ljudi navikli da ne pricaju ljudi savrsno. Cak u neke delove preslu ljudi na poslu da pricaju engleski da bi mogli da imaju stranci kao radnike. Niko se ne opterecuje jer mnooogooo ima razne rase u Hol. Postuju se razne misljenje i iz moje iskustvo jer sam se druzila i sa strancima svi uglavnom se smeju kad kazu nesto sto je tipicno za holandjanin.. hvala na citanje i pozdrav!!

    ОдговориИзбриши
  43. Oh, koliko zlonamernih komentara! Pre nego što naoštrite vaše sablje, udostojite se makar da pročitate tekst, pa bi vam bilo jasnije da li se radi o muškarcu ili ženi, Holanđanki ili Srpkinji. Autorka je iz perspektive nekog ko nije upoznat sa našim načinom života pisala tekst, tako da ovde nema nikakve kritike uperene protiv Srba i Srbije. Što se jezika i gramatike tiče, za nekog ko nije sa našeg govornog područja, odlično vlada jeziko, za razliku od mnogih ovde kojima je srpski maternji jezik, ali nije jača strana. A što se tiče toga da je Srbija Bogom dana, to je iskorišćeno u kontekstu toga da mi prirodne lepote zanemarujemo i ne uživamo u njima. Srbi, pa zar je to gostoljubivost po kojoj smo poznati, da odmah gađamo noževima? Sve pohvale za autorku, uživala sam čitajući tekst.

    ОдговориИзбриши
  44. Vidite po komentarima da imamo i puno budala u Srbiji.Samo nastavite sa pisanjem? vrlo ste duhoviti.Pozdrav iz Zemuna.

    ОдговориИзбриши
  45. Meni je drago što mi je sugrađanka jedna takva osoba, puna duha, energije i volje, a pritom razume i očito voli sve naše nesavršenosti. A mnogo njih bi trebalo i da se stidimo.
    Uživaj u životu ovde, kao i u pisanju. Nisi rekla ništa loše, nepismenost ti pripisuju oni koji su zaista em nepismeni, em i ne znaju da je svaki lokalizam književni jezik te sredine. Zapamti, da se Vuk Karadžić rodio u Nišu, sada bi se neki naši, isto tako neotesani, podsmevali onima iz Jadra.

    ОдговориИзбриши
  46. Super su tekstovi, vrlo realni, olicenje zivota i prilika, ali to sto si Holandjanka zato i ne razumes zasto je sve to tako, ljudima se ovde vise smucilo dok je Srbija branila Evropu od Islama niko joj nije pomogao, pljackali su je kako su stigli, Turci, Nemci, Austrijanci, trenutno Amerikanci i Siptari...a Holandjani su ti koji su imali kolonije i takodje pljackali tudje zemlje, pa otuda i novca zatu silnu gradnju ulaganje i proseravanje. Ja garantujem da je neku zemlju ili neki narod zadesila ista sudbina kao i Srbe, oni nebi ni postojali. Tman se malo oporavimo i krenemo opet nam Evropa zajase na vrat

    ОдговориИзбриши
  47. Svaka cast Natascha, potpuno ste u pravu. Ja sam Srpkinja i udata sam za Holandjanina. Posle 5 godina zivota u Holandiji i dalje ne mogu da se nacudim koliko je sve organizovano i efikasno u ovde, koliko su ljudi vredni, koliko su otvoreni, kako ne prave problem oko jezika/gramatike, oko nacionalnosti, oko drugacije kulture, sve je kul. Dok u Srbiji se ljudi ne pomeraju sa mrtve tacke 30 godina, svi samo pametuju i samo se gleda kako da se eskivira posao ili kako da se sto manje radi a dobija sto vise moze para. Dokle god je takav mentalitet, nece biti boljitka. Groetjes van Utrecht!

    ОдговориИзбриши