недеља, 29. јануар 2017.

Moja prva zimnica

Kako sam napravila prvu zimnicu? Eto nije bilo parking... kako to? Evo ovako: Bilo je leto i mnogo vruce. Mnogo mi se jelo paradajz i u to vreme jos nisam pocela sama da sadim svoj. Odem do Troserinski pijac i nema mesta da se parkira. Preznojavam se... vozim Jugic 55. Zasto sam kupila Jugo je druga prica. Grejenje se gasi u motor negde i neznam kako. Odem do Bulevarski pijac i trazim mesto. Opet guzva i vidim jedno mesto..mnogo tesno. Udjem i nemogu da izadjem iz auto, opet nije dobro mesto! Ajde rikverc... gas gas gas i auto nece...sta je sad ovo??? Ispred mene covek se hvata za glavu. Ne razumem...Auto se ne pomera... "Bandera!!!!' Gospodja udarili ste banderu!!" Zato nije hteo u rikverc. Izadjem nekako jedva. Odem do veliki pijac opet nema parking!! UFFFF Setim se KVANTAZ. To je jedan pijac gde moze da se udje sa auto, cula sam za to ali nikada nisam bila. Dodjem tamo i udjem uz neku sitnu uplatu.. "Dobar dan molim vas 1 kg paradajz". "Aaa gospodjo to nemoze ovde, morate da kupite celu gajbu." "Ajde moze!" samo mislim kako mi se jede tu salatu hladnu. kako cu da sednem na terasu i uz hladno pivo grickam jednu sopsku salatu. Isto tako se desi sa krastavac. Dodjem kuci, znojeva, umorna. Kakav posao da kupis salatu. Moj muz me pita" Sta ce nam gajba paradajz i dzak krastavci?? Pa to ce da se skape." "Neznam. jelo mi se salata." Tek ce komsinica: "Pa ajde da napravis zimnicu!" Sta da napravim od paradajz? "Pa kecap!" Nikad nisam razmislila o tome da moze da se napravi kecap. U Holandiju nikada nisam napravila zimnicu niti znam neko ko je napravio. Prvo paprika kosta skoro 1 evro komad. Treba ti cela bogatsvo za jednu teglu! Vreme jeste za zimnicu. Sta jos moze? Ajde ajvar. Obozavam ajvar!!! Jela sam kod drugi ljudi ajvar. Tako krenem, kupim 60 kg papriku. Pozajmim kube, peci papriku, ljust papriku, cedi papriku, melji papriku, przi papriku pa mesaj mesaj i mesaj. Smrdjiva i znojava nosis tegle, kuvas tegle i onda sledi ciscenje ispred kuce. Ciscenje sve semenke iz fuge od plocice. Nikada nisam kapirala sto me ljudi gledali sa velike oci kada odem u gosti i kasikom jedem ajvar.. sada kapiram!!! Posle ovakav rad i trud kapiram da se jede sa malom kasicicom, pomalo. Oprezno da ne ispadne jedan kap. Da neko trazi da ga kupi od mene ne bih dala ni za 1000 din teglu..